1. Anasayfa
  2. Teknoloji
  3. Uzun ömrün reçetesi değişti: Bayan ve erkek için başka kurallar

Uzun ömrün reçetesi değişti: Bayan ve erkek için başka kurallar

admin admin -

- 4 dk okuma süresi
7 0

Uzun ve sağlıklı bir ömrün sırrı üzerine yapılan araştırmalar, artık genel tavsiyelerin ötesine geçerek cinsiyete özel reçeteler sunmaya başladı. Yeni bir bilimsel çalışma, bayan ve erkeklerin biyolojik gereksinimlerinin farklılığına dikkat çekerek, hayat mühletini üç yıla kadar uzatabilecek beslenme modellerini ortaya koydu.

İngiltere’de 100 binden fazla kişinin bilgilerini inceleyen uzmanlar, her iki cinsiyet için de meyve, zerzevat ve sağlıklı yağların kıymetini vurgulasa da, can alıcı farkların ayrıntılarda bilinmeyen olduğunu belirtiyor.

Queen Mary Üniversitesi ve Tongji Tıp Fakültesi tarafından yürütülen bu geniş kapsamlı tahlil, 45 yaşındaki bir bireyin yanlışsız beslenme stratejisiyle ömrüne pahalı yıllar ekleyebileceğini kanıtlıyor. Araştırma sonuçlarına nazaran, bayanların “Alternatif Akdeniz Diyeti”ne sadık kalması hayat müddetlerini yaklaşık 2,3 yıl artırırken; erkekler için “Diyabet Riskini Azaltma Diyeti” çok daha tesirli sonuçlar veriyor ve ömürlerini 3 yıla kadar uzatabiliyor.

Kadınlar için tam tahıl, erkekler için kahve

Kadınlar için hazırlanan beslenme modelinde başrolü kinoa, yulaf ve esmer pirinç üzere tam tahıllar paylaşıyor. Uzmanlar, bayanların günde en az üç ila altı porsiyon tam tahıl tüketmesinin metabolizmayı düzenlediğini ve iltihaplanmayı azalttığını tabir ediyor. Öte yandan erkekler için tablo biraz daha farklı. Erkeklerin ömür mühletini uzatan diyetin merkezinde lifli besinler ve kuruyemişlerin yanı sıra şaşırtan bir içecek bulunuyor: Kahve. Günde iki yahut daha fazla fincan kahve içmenin erkeklerde ölüm riskini önemli oranda düşürdüğü görülüyor. Tıpkı vakitte erkeklerin şekerli içeceklerden ve işlenmiş etlerden uzak durması, hayat müddeti kazanımında kritik bir rol oynuyor.

Genetik faktörlerin ömür üzerindeki tesiri yadsınamaz olsa da, bu araştırma epeyce umut verici bir gerçeği de gün yüzüne çıkardı. Sağlıklı beslenme sistemi, bireyin genetik mirasında “uzun hayat genleri” olmasa bile tesirini gösteriyor. Yani yanlışsız bir diyet, genetik dezavantajları büyük ölçüde dengeleyebiliyor. Bilhassa kanser ve teneffüs yolu hastalıklarına karşı kalkan vazifesi gören bu beslenme modelleri, bedendeki antioksidan düzeyini artırarak yaşlanma sürecini yavaşlatıyor.

Araştırmanın genel sonuçları, hangi diyeti seçerseniz seçin kimi besinlerin herkes için hayat kurtarıcı olduğunu gösteriyor. Bol taze meyve ve zerzevat tüketenlerde erken mevt riski yüzde 5 azalırken, nizamlı çay içenlerde bu risk yüzde 4 oranında düşüyor. Başka tarafta ise tehlikeli besinler yer alıyor: Çok şekerli içecekler vefat riskini yüzde 7 artırırken, işlenmiş et ve tatlı yüklü bir beslenme nizamı ömrü direkt kısaltan faktörler ortasında…

Kaynak : Chip

İlgili Yazılar

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir